21/3

21 maart 2022 - Dassa-Zoumè, Benin

De eerste patiente die gepland staat blijkt belangrijke hartritmestoornissen te hebben en wordt om die reden toch nog afgelast.

We contacteren een patiente die voor morgen dinsdag gepland staat om vroeger te komen en plannen iemand extra op dinsdag. Zo kunnen we een VIP (een zgn "patient politique" zoals hij ze ook graag noemt) van Dr Agbadebo extra opnemen in onze ganse planning. Zoals dat altijd het geval is zijn er immers verschillende patiënten die (via familie en/of kennissen die van invloed zijn) die hem belagen om - eerder dan hun rechtmatige beurt - geopereerd te raken. We voelen dat zoals iedereen als oneerlijk aan en trachten dit zo veel mogelijk te vermijden. Door deze extra is Agbadebo opgelucht.

In de voormiddag gaan Monique en Anny langs bij de bank vooraleer wat inkopen te doen. Ze maken evenwel onmiddellijk rechtsomkeer want het is er een drukte van jewelste. Even uit het oog verloren dat het maandagmorgen is. Dan maar vers fruit gaan kopen langs de weg. Vandaag worden verrukkelijke ananassen aangeboden alsook kleine watermeloen.